Szukaj na tym blogu

środa, 24 kwietnia 2024

Kamakura. Japonia 2024

Rano poszliśmy na dworzec Shin- Yokohama i stamtąd kolejką do Ofuna Kamakura. Wsiedliśmy do innego pociągu i musieliśmy wysiąść na najbliższej stacji, żeby czekać na następny pociąg. Droga zajęla nam ok.30 minut. Na dworcu znowu wyszliśmy złym wyjściem i ciągneliśmy waliski wokół budynku, żeby dojść do hotelu. Zostawiliśmy bagaże w recepcji i pojechaliśmy na stację Kamakura, gdzie zjedliśmy pyszne bułki w tamtejszym sklepie-kawiarni.

Szukaliśmy autubusu do świątyni Kotokuin, co nie było łatwe, bo było tam dużo stanowisk. Napotkana dziewczyna poradziła nam, że łatwiej i szybciej jest pojechać tam kolejką i nawet zaprowadziła nas na stasję.

Kamakura leży po zachodniej stronie półwyspu Miura, ok. 50 km od Tokio. Jest otoczona górami oraz wodami zatoki Sagami. Miasto założył w 1180 roku Yoshitomo Minamoto założyciel klanu Minamoto. Kamakura była faktyczną stolicą Japonii od 1192 do 1333, kiedy była siedzibą siogunatu Kamakura. W XIII wieku mieszkało tu około 200 tysięcy ludzi co czyniło w tym czasie Kamakurę czwartym miastem pod względem liczby mieszkańców na świecie.

Najsłynniejszym zabytkiem Kamakury jest posąg Wielkiego Buddy, wykonany z brązu prawdopodobnie w 1252 roku, wysoki na 13,35 m i ważący ok. 93 ton. Posąg znajduje się na terenie świątyni buddyjskiej Kōtoku-in. Odlew jest pusty w środku i można wchodzić do wnętrza. Do XIX wieku posąg stał wewnątrz świątyni, ale została ona zniszczona przez tsunami. Posąg ocalał i stoi obecnie na otwartym powietrzu.

Hase-dera to świątynia buddyjska szkoły Jōdo-shū (Czystej Ziemi). Według legendy mnich buddyjski w 721 roku wyrzeźbił ogromny posąg bogini miłosierdzia Kannon z pnia kamforowca. 15 lat później wrzucił ten posąg do morza, aby sam wybrał sobie miejsce swego kultu. Posąg został wyrzucony na brzeg w Kamakurze, gdzie zbudowano dla niego świątynię.

Niestety cały dzień padał deszcz a mi przemakały buty. Owinęłam mokre palce w maseczki i było mi cieplej w stopy. Podczas gdy ja schroniłam się pod dachem, Esaú wszedł na górę, skąd rozpościerał się widok na zatokę Sagami.

W głównym budynku Kannon-dō znajduje się pozłacany posąg Kannon (Hase-Kannon), wysokości ponad 9 m, o 11 twarzach (jūichimen), reprezentujących różne etapy oświecenia. Jest to największy drewniany posąg w Japonii.

Po powrocie na stację Kamakura poszliśmy zobaczyć pobliską ulicę Komachi, pełno tam stoisk z rękodziełem i restauracji.

Hotel Sotetsu Fresa Inn Kamakura-Ofuna Higashiguchi (1 noc, 2 osoby)-  63 €

Kupiliśmy nowe buty niedaleko hotelu. Mam nadzieję, że nie przemokną. Na kolację zupa miso, ryż z surowym jajkiem, wieprzowina i pieczony łosoś.

Zjedliśmy śniadanie w hotelu. Były tam tosty, słodkie bułki, dżemy, kiełbaski, omlet, sałatka ziemniaczana, sałata, curry, ryż, spagetti, ryby, kawa i herbata.

Ja wybrałam po japońsku

Esaú wolał zachodnie jedzenie.