Znowu w drodze, tym razem do Nagoya.
Pociągi Shinkansen osiągają prędkość maksymalną do 320 km/h. Pierwsza linia o nazwie Tōkaidō Shinkansen została otwarta w 1964.
Nagoja początkowo była wioską rybacką. W 1591 roku była główną kwaterą wojsk Hideyoshiego Toyotomi w kampanii koreańskiej. Po rewolucji Meiji nastąpił gwałtowny rozwój miasta. Od 1 października 1889 roku posiada status miasta. Miasto zostało niemal całkowicie zniszczone podczas II wojny światowej. Zostało jednak szybko odbudowane i jest jednym z najnowocześniejszych miast kraju.
Zbudowany w 1612 zamek Nagoya, którego część spłonęła podczas II wojny światowej i została odbudowana w swoim pierwotnym kształcie w 1959.
Obecnie nie możny wejść do wieży, gdyż trwają tu prace mające na celu jej odbudowanie aby spełniała warunki bezpieczeństwa podczas trzęsień ziemi. Przewiduje się, że prace zostaną zakończone w 2028 roku.
W 1018 r. odbudowano pałac Honmaru, ale nie chcieliśmy stać w kolejce (pół godziny), bo był 29 stopni upału.
Pojechaliśmy metrem do dzielnicy Sakae w centrum miasta. Można wjechać na Nagoya TV Tower.
Szukaliśmy restauracji, bo była 14.00 a nam już głód dokuczał. Trudne to było zadanie, o tej godzinie prawie wszystkie były zamknięte. Japończycy jedzą lunch o 12.00. Najlepszym rozwiązaniem, w takich sztuacjach jest obiad w centrum handlowym na stacji metra, czy kolejowej. Tak też zrobiliśmy. W dodatku kelnerka rozmawiała trochę po hiszpańsku.
Hotel APA niedaleko dworca.
Niedaleko hotelu było dużo barów, życie nocne tu kwitnie, no i zbliżał się Golden Week (parę narodowych świąt ).
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz