Szukaj na tym blogu

środa, 2 maja 2018

Wodospad Nachi

W sobotę, 30 września, o 7.30 rano, pojechaliśmy do Osaki, gdzie umówiliśmy się z Hiroko na stacji Tennoji. Stamtąd udaliśmy się na stację Shin-Osaka, gdzie mieliśmy autobus do  Kii-Katsuura, wliczony w cenę zarezerwowanego wcześniej pokoju w hotelu typu rjokan. Podróż trwała 5 godzin, po drodze zajechaliśmy do restauracji, gdzie zjedliśmy pyszną tempurę.

Widok na Ocean Spokojny

Część drogi biegła wzdłuż pełnego klifów i skalistych wysepek wybrzeża, podziwiałam widoki, podczas gdy Hiroko i Esaú spali w najlepsze. To w Japonii normalne, w pociągach większa część podróżnych śpi i budzą się akurat na przystanku, gdzie mają wysiąść, po pracy w drodze powrotnej to samo.
Do hotelu Yukai Resort Koshinoyu dojechaliśmy o 15.00, w recepcji, oprócz klucza do naszego pokoju, dostaliśmy yukaty do spania. Ubiera się je, aby pójść do publicznej łaźni typu onsen, ten wulkaniczny region słynie ze źródeł termalnych. Hiroko uwielbia się w nich moczyć, gdyż woda ta zawiera minerały, które upiększają cerę. W 2019 r. riokan odremontowano i kilka dni po otwarciu wybuchł tu pożar.

Nasze futony

Odkryliśmy salę z komiksami manga.

Spacer po okolicy

Postanowiliśmy trochę pobłądzić, co uwielbiam, bo zawsze przynosi niespodzianki.  Odkryliśmy piękne i spokojne  miejsce.

Po kolacji Hiroko i Esaú przywdziali yukaty i poszli się moczyć.

1 październik 2017
Na drugi dzień po śniadaniu, pojechaliśmy autobusem w góry. Tam, po pokonaniu licznych schodów, dotarliśmy do sanktuarium Kumano Nachi Taisha.

Kumano Nachi Taisha  jest komleksem religijnym, w którym zajdują się buddyjska świątynia i sanktuarium shintoistyczne. Ta "mieszanka religijna" wzięła początek w okresie Meijii. Wodospad Nachi jest tu czczony jako kami (bótwo), dlatego pierwsze miejsce kultu znajdowało się tuż przy samym wodospadzie, sanktuarium przeniesiono w obecne miejsce w IV w.

Obok sanktuarium stoi buddjska świątynia Seiganto-ji zbudowana na początku V w.

Słynna, trzypiętrowa pagoda

Z ostatniego piętra mogliśmy podziwiać wodospad Nachi.

Nachi o wys. 133 m. to jeden z największych wodospadów w kraju (wodospad Hannoki -497 m.). Według shintoistów jest on domem bostwa Hiryū Gongen.

Daimonzaka to droga, która jest częścią drogi pielgrzymkowej Kumano Kodogór Kii, wpisanej na listę UNESCO. Ten 650 metrowy odcinek posiada piękne kamienne schody ze 267 stopniami.

Esaú y Hiroko wymoczyli zmęczone stopy w wodzie termalnej.

Po pięciogodzinnej podróży autobusem do Osaki, Hiroko zaprowadziła mnie do sklepu z muminkami w Tennoji, w dzieciństwie uwielbiałam tę bajkę, Hiszpanie jej natomiast nie znają, ani w Polsce ani w Hiszpanii nie widziałam produktów z tymi sympatycznymi hipciami. Ku wielkiej radości Hiroko kupiłam torebkę i lusterko, wcześniej Hiroko powiedziała, że nigdy nie kupuję nic dla siebie, na co odparłam, że nie lubię gromadzić niepotrzebnych rzeczy. Teraz Hiroko czasami przysyła nam paczki i zawsze wkłada coś z muminkami.