Szukaj na tym blogu

piątek, 10 maja 2024

Cosmo Square, Ōsakakō i Park Utsubo w Osace. Japonia 2024

Rano pojechaliśmy (linią  Chūō ) na pobliską stację  Cosmo Square, która  znajduje się na sztucznej wyspie  Sakishima. Z tamtejszej promenady widać zatokę Osaki.

Widok na port

Osaka Prefectural Government Sakishima Building lub Cosmo Tower, zbudowana w 1995 r. jest drugim, najwyższym wieżowcem w Osace y czwartyn w Japonii. Do lipca 2010 r. busynek ten nazywał się Osaka World Trade Center Building. Wznosi się on na wysokość 256 metrów i  ma 55 pięter. Na samym szczycie znajduje się skylobby, do którego można wjechać oszkloną windą w  80 sekund.

Nie było tu ciekawych atrakcji, pustki na ulicach, pewnie wszyscy byli w biurach, których jest tu pełno.

Postanowliśmy pojechać do sąsiedniej stacji  Ōsakakō w Minato-ku. Stamtąd poszliśmy zobaczyć Diabelski Młyn Tempozan.

Akwarium Kaiyuukan.

Port Tempozan

Wycieczka szkolna w oczekiwaniu na godzinny rejs statkiem Santa María po zatoce.

Linią Chūō dojechaliśmy do stacji Hommachi w centrum miasta. Była już 14.00, więc dla nas to czas obiadu, ale restauracje były zamknięte. Na szczęście znaleźliśmy otwartą, co prawda chińską, ale głodny nie wybredza.  Jedzenie takie sobie: zupa miso wodnista, tofu z sosem sojowym średne, surówka z kapusty dobra no i biały ryż oczywiście.

Esaú zamówił smażoną wieprzowinę z warzywami.

Dla mnie omlet w dziwnym sosie i krewetki z mrożonki.

Poszliśmy do parku Utsubo i przypomniało nam się nasze Alicante.

Taka niespodzianka !!!! Ogród różany, no i wcale nie było tam dużo ludzi; matki z dziećmi i starsi ludzie.

Wieczorem pojechaliśmy na stację JR Osaka i zjedliżmy tam kolację. Hiroko wybrała okonomiyaki. Restauracje były pełne bo w piątki już zaczyna się globalna impreza. No a japończycy potrafią się zrelaksować po pracochłonnym tygodniu.

Umeda i Hommachi , warto tu przyjechać w nocy.

Hiroko zaprowadziła nas do świątyni, nie słychać tam było miejskiego zgiełku, jak nie w centrum!!!!

Kawa i gofry z widokiem na rzekę Yodogawa..