Szukaj na tym blogu

poniedziałek, 20 maja 2024

Rynek Tennoji i apartament w Juso. Japonia 2024

  20 maja

Esaú obudził się przeziębiony, niemal z gorączką, poszłam do drogerii po leki gdzie za pomocą tłumacza  google zakupiłam podobno najlepszy lek na przeziębienie oraz tabletki do ssania. W supermarkecie znalazłam sok pomarańczowy. W poszukiwaniu korzenia imbiru, cytryny i miodu udałam się do shoping street z tam odkryłam bardzo fajny supermarket. Zadowolana wróciłam do apartamentu i od razu zrobiłam herbatę z imbirem, miodem i cytryną.  Mieliśmy jechać do Kobe ale ja też nie czułam się najlepiej, postanowiliśmy zostać w domu, żeby wykurawać się do soboty, bo mieliśmy kupioną wycieczkę w Alpy Japońskie. 

21 maja

Nadszedł dzień przeprowadzki i nareszcie zmieniliśmy lokum. Musieliśmy opuścić apartament o 10.00, panowie znieśli nasze walizki i pojechaliśmy na stację JR Osaka, gdzie krążyliśmy w poszukiwaniu lockerów. Większość z nich  była zajęta ale w końcu zostawiliśmy bagaże w trzech lockerach i pojechaliśmy na dworzec Tennoji, gdzie 21 każdego miesiąca jest rynek z używanymi rzeczami w  świątyni Shitennoji. 





 Shitennoji jest jedną z najstarszych w kraju, została zbudowana ponad  1400 lat temu. 











Na jednym z nielicznych stoisk z jedzeniem kupiliśmy okonomiyaki, które zjedliśmy siedząc na schodach jendego ze świątynnych budynków.  Obok usiadła staruszka, która dała nam słodycze na deser. 



Esaú szukał radia retro dla swojego przyjaciela a ja jakiegoś drobiazgu do Muzeum Starych Przedmiotów mojej znajomej artystki. 



Dostaliśmy wiadomość, że nowy apartament jest gotowy i możemy już tam jechać. Ucieszyliśmy się, że nie musimy czekać do 15.00 i wróciliśmy po bagaże. Dojechaliśmy na stację Juso na drugim brzegu rzeki Yudo. Jak zwykle mieliśmy problem ye znalezieniem odpowiedniego wyjścia no i wyszliśmy z drugiej strony torów. Całe szczęście, że stacja jest malutka i dotarliśmy do apartamentu bez większych problemów. Ciężko było z walizami, w dodatku mieliśmy dodatkową torbę z jedzeniem. 


Apartament był malutki, ale przytulny, miał też windę. W okolicy było mnóstwo barów i restauracji, więc zjedliśmy ramen w jednej z nich. 






Juso AFP Apartament Hotel- 249 € (7 nocy)



W przedpokoju była szafa. 



Salon, sypialnia i kuchnia w jednym pomieszczeniu. 








Mogliśmy wstawić walizki do szafy. 









Wieczorem poszłam zwiedzić okolicę i zrobić zakupy, Supermarket był trochę daleko, ale ja lubię spacerować.  Dzielnica Jūsō (dosł. "Trzynaście") znana jest przede wszystkim z klasycznej kuchni Osaki oraz klubów nocnych i dzielnic czerwonych latarni. Sercem obszaru jest stacja Jūsō, stacja węzłowa systemu kolejowego Hankyu. Obszar ten jest typowym przykładem unikalnej kultury Osaki. Położony po drugiej stronie rzeki Yodo od centrum Osaki, Jūsō jest centralnie położony, co zapewnia łatwy dostęp liniami kolejowymi Hankyu do innych głównych miast Kansai: 24 minuty do Kobe (stacja Kobe-Sannomiya) i 40 minut do Kioto (stacja Kawaramachi).











22 maja

Po śniadaniu poszłam do drugiego supermarketu, który był jeszcze dalej od apartamentu, ale z google map wszystko jest łatwiejsze i dotarłam tam bez problemu. Zrobiłam duże zakupy i kupiłam obiad:
suszi i ziemniaczane krokiety. Po obiedzie wyszłam na spacer, bardzo lubię samotne zwiedzanie, więc poszłam zobaczyć most Jusan Ohashi, który prowadzi do stacji Umeda w  centrum miasta. 




















Brak komentarzy:

Prześlij komentarz